Tähän osioon keräämme usein kysyttyjä kysymyksiä, joista voi olla apua SeutuRuutu-käyttäjän yleisimmissä ongelmatilanteissa. Moniin muihin kysymyksiin vastauksen saa sähköpostitse (sepe@hsy.fi).
- Miten saan SeutuRuudun käyttöoikeuden?
- Mistä saan uuden salasanan tai kysyttyä unohtuneen käyttäjätunnukseni SeutuRuutu-palveluun?
- Voit pyytää uutta salasanaa tai kysyä unohtamaasi tunnusta ottamalla yhteyttä sähköpostitse sepe@hsy.fi.
- Käytämme työkaverieni kanssa SeutuRuutua ja tarvitsisimme apua sen käytössä. Voimmeko saada käyttökoulutusta?
- Järjestämme mielellämme koulutusta tarpeen mukaan. Voit ottaa yhteyttä suoraan SePe-päivystykseen sepe@hsy.fi, niin sovitaan koulutus.
- Tarvitsen tunnukset käyttämällemme konsultille. Mitä teen?
- Valitettavasti emme voi tarjota SeutuRuutua konsulttien käyttöön palvelun extranet luonteen vuoksi. Pääkaupunkiseudun kuntien ja kuntayhtymien konsulteille on mahdollista kuitenkin hakea SeutuData-paketin käyttöoikeutta tiettyä toimeksiantoa varten. Katso lisätietoja täältä.
- Huomasin virheen SeutuRuudun tiedoissa. Mitä teen?
- Toisinaan kuntarekisterien tiedot siirtyvät viiveellä Seudulliseen perusrekisteriin, jolloin tiedoissa voi olla puutteita. Jos huomaat tällaisia tilanteita, olethan meihin yhteydessä sepe@hsy.fi.
- Tarvitsen aineistokoonnin rekisteritiedoista koko pääkaupunkiseudun alueelta. Miten toimin?
- Ison alueen tietojen hakeminen ja lataaminen SeutuRuudun kautta ei tietojen suuren määrän vuoksi ole yleensä mahdollista. Tässä tilanteessa voit käyttää tietoja SeutuData-rajapinnan kautta. Lisätietoja täältä. Jos sinulla ei ole käytössäsi paikkatieto-ohjelmaa, jolla rajapintaa voi käyttää, voit myös pyytää poiminnan suoraan meiltä sepe@hsy.fi.
- Olen unohtanut SeutuRuudun kirjautumisosoitteen. Mitä teen?
- Olet saanut kirjautumisosoitteen sähköpostitse HSY:ltä silloin, kun sinulle myönnettiin käyttölupa palveluumme. Jos et löydä tätä viestiä, niin voit kysyä SeutuRuudun kirjautumisosoitteen osoitteesta sepe@hsy.fi.